Ile to kosztuje? To jedno z głównych pytań, które zadają klienci zainteresowani naszymi usługami stomatologicznymi. Pojawia się więc pytanie, czy powinniśmy maksymalnie obniżać ceny naszych usług, by były atrakcyjne dla naszych klientów oraz konkurencyjne względem innych gabinetów? Okazuje się, że wcale nie musi być to najlepszym rozwiązaniem...
Niektórzy specjaliści od marketingu uważają, że znaczące obniżki promocyjne mogą świadczyć o słabym poziomie usług świadczonych w gabinecie. Dodatkowo może przyciągać tzw. łowców okazji, którzy są najmniej lojalnymi klientami – najczęściej narzekającymi. Zawsze też znajdzie się gabinet, który jeszcze bardziej obniży cenę i taka „zabawa" może trwać w nieskończoność. Najgorszym scenariuszem jest obniżenie ceny tak bardzo, że trzeba będzie oszczędzać na materiałach, co przełoży się na jakość usługi. Klienci dziś są inni niż 20 lat temu. Doświadczenia pokazują im, że coś tańsze wcale nie musi być lepsze, a często jest wręcz odwrotnie. Dlatego jest już duża grupa osób, które mądrze kalkulują koszty i podczas wyboru gabinetu, wcale nie cena usługi jest decydującym czynnikiem. Oczywiście ważne jest zorientowanie się w cenach oferowanych przez lokalną konkurencje, ale dzisiejszy biznes wymaga już innego spojrzenia.