Roszczenia pacjentów związane z błędami medycznymi
Coraz częściej występujące roszczenia kierowane do gabinetów, w których udzielane są świadczenia opieki zdrowotnej, powodują, iż w wielu przypadkach posiadane ubezpieczenie nie stanowi już odpowiedniego zabezpieczenia. Pacjenci z roku na rok są bardziej świadomi błędów popełnianych przez placówki medyczne i funkcjonujący w nich personel i z coraz większą determinacją egzekwują swoje roszczenia. Ma to oczywiście bezpośredni wpływ na sytuację finansową placówki, w której udzielono świadczenia medycznego. Niejednokrotnie zasądzone odszkodowanie decyduje o możliwości dalszego funkcjonowania jednostki, w niektórych przypadkach skutkując jej zamknięciem.
Raporty dotyczące zranień
Do 28 lutego 2014 trzeba sporządzić pierwszy raport BHP, dotyczący zranień w placówce medycznej. Obowiązek ten dotyczy kierowników podmiotów leczniczych i wszystkich lekarzy prowadzących praktyki zawodowe. Jaki powinien być taki raport?
Zakres ochrony ubezpieczeniowej
Prowadzenie działalności leczniczej wiąże się z ryzykiem. Wynika to z przedmiotu działalności, jakim jest zdrowie i życie ludzkie. W związku z tym podmioty lecznicze muszą nie tylko radzić sobie z odpowiedzialnością kontraktową, typową dla działalności gospodarczej, ale i odpowiedzialnością deliktową, związaną z wyrządzeniem szkody osobowej, która niesie za sobą obowiązek jej naprawienia, nierzadko idący w dziesiątki, jak nie w setki tysięcy złotych.
Zacementowane – uszkodzone
Protezy stałe to uzupełnienia protetyczne zacementowane długoczasowo, których pacjent sam nie jest w stanie usunąć z jamy ustnej. Mogą być zdjęte jedynie przez lekarza. Pomimo istniejących licznych systemów pomocnych przy tzw. zbijaniu koron czy mostów z zębów filarowych, często powstaje konieczność przecięcia uzupełnienia, co wiąże się z jego nieodwracalnym uszkodzeniem. Jedynie sytuacja samoistnego odcementowania uzupełnienia pozwala na ewentualną interwencję techniczną i przy stwierdzeniu braku przeciwwskazań daje możliwość ponownego zacementowania.
Multimedia w gabinecie stomatologicznym
Wizyty u stomatologa, nawet jeżeli są tylko wizytami kontrolnymi, wiążą się u większości osób z poczuciem niepokoju i stresem. Czas oczekiwania, niezależnie od wieku pacjenta, staje się bardzo istotnym elementem samej wizyty. Jak zatem zadbać o dobre samopoczucie pacjenta? Można dostarczyć mu pozytywnych bodźców,które skutecznie przyciągną i zatrzymają jego uwagę.
Cementy fosforanowe
Cementy fosforanowe są jednymi z najdłużej stosowanych materiałów w stomatologii. Pierwsze ich użycie miało miejsce już w 1890 roku. Odznaczają się dobrą adhezją do szkliwa, zębiny oraz uzupełnień na podbudowie z metali nieszlachetnych.
Choroba odogniskowa
Nowotwory, cukrzyca, choroby serca – czym jest bolący ząb czy uszkodzone wypełnienie w konfrontacji z tymi „naprawdę” poważnymi dolegliwościami? Bagatelizujemy stan naszych zębów uważając, że to problem przede wszystkim estetyczny. To błąd!
Złoto u dentystów
Wykorzystują nanocząsteczki srebra i złota. Wykonują zabiegi przy użyciu mikroskopu za 200 tys. dolarów, używają złotej kątnicy, która pierwotnie została stworzona do leczenia zębów arabskich szejków. Polscy stomatolodzy dysponują sprzętem, jakiego nie powstydziłyby się najlepsze i najnowocześniejsze gabinety na świecie.
Misja specjalna – drzwi otwarte
Jednym z sposobów na udaną promocję gabinetu są dni otwarte. Ta forma reklamy kojarzyła nam się dotąd z bankami, salonami motoryzacyjnymi czy medycyny estetycznej. Okazuje się, że dobrze sprawdza się także w gabinetach dentystycznych.