W gabinecie
Typografia
  • Najmniejsza Mała Średnia Większa Największa
  • Obecna Helvetica Segoe Georgia Times

Oczekiwania pacjentów wobec gabinetów stomatologicznych wciąż się zmieniają. Tak wynika z raportu Lincoln Financial Group. Dla młodych osób coraz bardziej liczy się dostępność gabinetu poprzez nowoczesne środki komunikacji.

Z raportu amerykańskiej firmy wynika, że 73% ankietowanych osób chce, aby poprzez stronę internetową gabinetu dostępna była możliwość zarezerwowania lub zmiany terminu wizyty.

Gabinet musi być w Internecie

Umieszczenie tam pełnego cennika oczekuje 67% badanych, z kolei 77% ankietowanych uważa, że bardzo ważna jest wersja strony gabinetu na urządzenia mobilne. Wydaje się to niezwykle istotne, ponieważ aż 51% osób korzysta jedynie z usług gabinetów mających wersje strony na smartfony czy tablety.

– Zrozumienie przez stomatologów wymagań współczesnych pacjentów jest bardzo ważne pod kątem udanego prowadzenia własnej praktyki – powiedział Christopher Stevens, kierownik z Lincoln Financial Group.

– Dzięki tego typu raportom gabinety mają możliwość ulepszania swojego działania, co pomaga im pozyskiwać nowych pacjentów i utrzymywać tych dotychczasowych – dodał. Badanie obrazuje również oczekiwania dotyczące dostępności gabinetów.

Godziny pracy: wieczory i weekendy

Z analizy wynika, że 46% ankietowanych wybiera usługi tych lekarzy dentystów, którzy pracują w godzinach wieczornych oraz w weekendy. Jak twierdzą autorzy badania, nie wszyscy mają czas, by z usług gabinetów korzystać w ciągu tygodnia. Z innego badania wynika również, że pacjenci bardzo cenią sobie również punktualność lekarzy dentystów. Zwracają oni również na sprzęt jaki jest wykorzystywany w gabinecie. Nie bez znaczenia jest również sam zabieg. Oprócz fachowości jego wykonania, niezwykle ważny jest również optymistyczny kontakt z pacjentem. Ważna dla pacjentów jest również sama poczekalnia. Coraz więcej gabinetów stosuje muzykoterapię, a także środki zapachowe, które mają umilić czas czekającego na wizytę pacjenta. Nie bez znaczenia jest również stały kontakt z pacjentem poprzez wysyłanie newsletterów, czy prowadzenie profilu w mediach społecznościowych. Udowodniono, że jest to doskonałe narzędzie do stałej komunikacji z pacjentami.

Dowiedz się więcej - Czego oczekuje pacjent od gabinetu - Nowy Gabinet Stomatologiczny.

Więcej ciekawych artykułów w "Nowy Gabinet Stomatologiczny" - zamów prenumeratę lub kup prenumeratę w naszym sklepie.

KSIĘGARNIA STOMATOLOGICZNA

ZGODY KSIĄŻKA min

2020 2264 cattani banner 01 350x100

 

EWA MAZUR PAWŁOWSKA